מסלול טיול אופניים בקעת צין רמון אקסטרים

124*אורך המסלול כ- 56 ק”מ

*תחילת המסלול כביש שדה-בוקר-ירוחם סיום מושב עין חצבה .

*הנסיעה בדרכים מסומנות בלבד.

*יציאה לטיול אופניים זה ממלון קלאב רמון במצפה רמון מלון ספא יוצאים בצורה מרוכזת מקלאב  רמון לכיוון שדה בוקר.

הטיול מתחיל בכביש שדה-בוקר-ירוחם , כ- 4 ק”מ לאחר צומת חלוקים,בשלט האדום המפנה מזרחה אל “סכר הרועה”. הסכר הוקם בשנות החמישים המוקדמות על-ידי יהושע כהן,חבר קיבוץ שדה בוקר,איש הלח”י שהיה לשומר ראשו של דוד בן-גוריון ,ולימים חברו הטוב.נחלוף על פני הסכר ונמשיך לכיוון נחל חצץ ובורות חצץ אשר אחרי כל שיטפון מתמלאים במים.ממשיכים בנסיעה לפי הסימון השחור על רכס חתירה עד הר צרוד המשקיף אל בקעת צין במלוא הדרה.סמוך להר צרור ישנה תחנת האכלה.בשנים האחרונות שבו הנשרים לקנן לאחר היעדרות של כ-10 שנים .ניתן לצפות אל הנשרים בשביל המסומן בכחול.השביל שעוקף את הר צרור מגיע עד ראש מעלה צין ובו מיצד ביזנטי שנחפר ושוקם ע”י מדריכי בית ספר שדה שדה בוקר,רשות העתיקות ורשות הטבע והגנים.מראש המעלה גולשים בזהירות אל תוך הבקעה במעלה צין על קר צינור הנפט (כ-7 ק”מ) עד צומת “המיכלים”- שני מיכלים בשני צידי הדרך. נמשיך ישר עד לפניה ימינה בסימון ירוק עד שנגיע לעין שביב, ניתן לזהות על נקלה בזכות צפצפות הפרת השותות ממימיו.כאן נעשה אתנחתא קלה ונבקר בשני נאות מדבר-עין זיק ועין שביב. נחזור חזרה לצומת המיכלים ונמשיך בנסיעה לפי הסימון האדום על גשר הרכבת של נחל צין.

במקום בו הדרך חוצה שוב את נחל מתחיל קטע מעוקי ” המכונה בפי תושבי האזור כ “קניון הלבן”. לאחר שיטפונות הקניון מתמלא בגבי מים.מכאן ממשיכים בנסיעה במסלול הכחול בשטחי הכרייה והחציבה של מפעלי צין-אורון  (כ- 15 ק”מ) את הדרך מלווה הר צין- הר ההר. סיום מומלץ לטיול הם נאת המדבר ועצי הדקל המצפים לבואנו ב עין צין,המים אינם טובים לשתייה או לרחצה.בתום המנוחה עולים לכביש הערבה בצמוד למושב עידן הטיול אורגן ע”י רמון אקסטרים.

אחרי טיול כזה נוסעים למצפה רמון למלון קלאב רמון במצפה רמון מלון ספא לנוח ולנפוש.