מסלול טיול אופניים רמון אקסטרים

*דרגת קושי בנוני עד קשה.

*תחילה וסיום המסלול-חניון הרועה

יציאה לטיול אופניים זה ממלון קלאב רמון במצפה רמון מלון ספא

המסלול רכיבה מרגש ומאתגר בשבילי מדבר עתיקים.תחילת המסלול בחניון הרועה בשדה בוקר ,מול תחנת הדלק.מתחילים ברכיבה מהחניון בדרך עפר מימין לכביש לכיוון דרום.חולפים על-פני בריכת המים של מדרשת שדה בוקר .פונים ימינה לתוך ערוץ נחל ומשם מתחיל מסלול הסינגל.

מטפסים בשביל אל הרכס וממשיכים ברכיבה על המדרון עד לחווה עתיקה.חוצים ערוץ ומטפסים במעלה הרכס.פונים שמאלה בדרך עפר וימינה א נחל הרועה.חוצים את דרך העפר שבנחל עד המפגש עם הכביש.חוצים את הכביש ורוכבים לכיוון צפון מזרח עד ציר הנפט,פונים ימינה .לאחר רכיבה של 150 מטרים פונים שמאלה לדרך עפר.עוקבים אחר הסימון היורד ל “נחל עץ” הוא נחל נוקד. עץ שיטה עתיק אשר גילו המדויק אינו ידוע אך אנו מזהים אותו במפות קדומות מתחילת המאה הקודמת.

לאחר השיטה עולה השביל לנקודת תצפית על אגן שדה בוקר.יורדים במדרון היישר אל חורבות חלוקים מהמאה ה-10 לפני הספירה .רוכבים עד הכביש וחוצים אותו וממשיכים ברכיבה מזרחה. לאחר כ- 2 ק”מ פונים ימינה ורוכבים על סכר הרועה ומעלה הנחל כשהיישוב מרחב עם משמאל.פונים ימינה לכיוון הר קטום ופונים ימינה עד לסימון השבילים האדום.ממשיכים ברכיבה עד שהסימון האדום הופך כחול אל ראש מעלה צין. פונים ימינה עם הסימון השחור,בצומת פונים ימינה ולאחר כ- 300 מטר שמאלה לכיוון תחנת הדלק וחניון הרועה .

אחרי טיול כזה נוסעים למצפה רמון למלון קלאב רמון במצפה רמון מלון ספא לנוח ולנפוש.